Evropské akcie brzdí slabý růst zisků, diverzifikace chrání investory. Leoš Jirman sdílel své postřehy v Investičním webu

Obchodní vztahy Spojených států vstoupily do nové fáze, když 9. července vypršela důležitá lhůta pro jednání o clech, kterou si Washington sám stanovil vůči svým obchodním partnerům. Možné dopady tohoto vývoje na kapitálové trhy komentoval Leoš Jirman v rozhovoru pro Investiční web s Michaelou Novákovou.

Navzdory potenciálním rizikům zůstávají evropské akciové trhy překvapivě klidné. Evropa jako silně exportně orientovaný trh však čelí tlaku kvůli slabému dolaru, který snižuje ziskovost firem. Počáteční obavy a odliv kapitálu z amerického trhu, patrné především v dubnu, podle Leoše Jirmana polevily.

Hlavní rozdíl mezi trhy v USA a Evropě spočívá v růstu firemních zisků. Zatímco americké společnosti  zaznamenaly v prvním čtvrtletí v průměru 12% meziroční růst, v Evropě šlo jen o zhruba dvě procenta. Pokud by měly evropské trhy překonat ty americké, bude zapotřebí celkové oživení ekonomiky a růst zisků obchodovaných společností vyšší než u těch amerických.

V prostředí zvýšené nejistoty zůstává podle Leoše Jirmana klíčová široká diverzifikace napříč všemi třídami aktiv. Právě tuto strategii dlouhodobě uplatňuje EMUN, protože zvyšuje odolnost portfolií vůči krátkodobým výkyvům i strukturálním změnám na trzích.

Celý rozhovor si můžete poslechnout na stránkách Investičního webu ZDE.

Vážíme si vašeho soukromí

My a naši digitální partneři používáme na této webové stránce soubory cookies. Některé z nich jsou k fungování stránky nezbytné, ale o těch následujících můžete rozhodnout sami.

Nastavení
Odmítnout vše
Přijmout vše
Nezbytné/funkční

Jedná se o nezbytné cookies, bez kterých by nebylo možné stránky reálně provozovat. Zahrnují např. cookies pro ukládání zvolených nastavení či zapamatování přihlášení.

Vždy aktivní

Analytické

Tyto cookies se používají k měření a analýze návštěvnosti našich webových stránek (množství návštěvníků, zobrazené stránky, průměrná doba prohlížení atd.). Souhlasem nám umožníte získat data o tom, jak naše stránky užíváte.


Marketingové

Používají se pro účely reklam zobrazovaných na webových stránkách třetích stran, včetně sociálních sítí a kontextové reklamy. Jsou přizpůsobeny vašim preferencím a pomáhají nám měřit účinnost našich reklamních kampaní. Pokud je deaktivujete, bude se vám při procházení internetu i nadále zobrazovat reklama, ale nebude vám přizpůsobená na míru a bude pro vás méně relevantní.


Uložit nastavení
Přijmout vše